خانه > نوشته های خبررسان, گردشگری, اخبار خراشاد و خراشادیان, صنایع دستی, صنایع دستی خراشاد > خراشاد به عنوان روستا با ارزش در زمينه جذب گردشگر مورد توجه قرار گرفت/ روزنامه خراسان

خراشاد به عنوان روستا با ارزش در زمينه جذب گردشگر مورد توجه قرار گرفت/ روزنامه خراسان


برگزاري تورهاي گردشگري در مناسبت هاي مختلف، تهيه فيلم مستند از نحوه فعاليت زنان روستا در امر توليد پارچه، تشکيل کلاس هاي آموزش صنايع دستي


سال گذشته خراشاد به عنوان يک روستاي با ارزش و پايلوت جذب گردشگر با علايق ويژه مورد توجه مسئولان سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري کشور قرار گرفت.

معاون هنرهاي سنتي و صنايع دستي اداره کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان خراسان جنوبي به خبرنگار ما گفت: خراشاد با توجه به جاذبه هاي طبيعي، اقليمي و فعاليت هاي متمرکز اقتصادي زنان روستا در زمينه توليد انواع عرق ها، سوغات محلي و منسوجات که مهم ترين آن حوله است به عنوان يک روستاي با ارزش و پايلوت در زمينه جذب گردشگر مورد توجه مسئولان سازمان قرار گرفت.

«انوري مقدم» افزود: با توجه به دلايل گفته شده اين معاونت تمام تلاش خود را براي شناسنامه دار کردن و حمايت از همه صنعت گران روستاي خراشاد و روستاهاي همجوار انجام داد.

وي برگزاري تورهاي گردشگري در مناسبت هاي مختلف، تهيه فيلم مستند از نحوه فعاليت زنان روستا در امر توليد پارچه، تشکيل کلاس هاي آموزش صنايع دستي ويژه توانمند سازي و ارتقاي مهارت هاي شغلي زنان خراشاد و روستاهاي تابعه و ديگر برنامه هاي ترويجي و حمايتي را از جمله تلاش هاي معاونت هنرهاي سنتي و صنايع دستي در اين روستا عنوان کرد.

به گفته وي اقدامات صورت گرفته باعث شد تا علاوه بر روند معکوس مهاجرت روستاييان، تعداد زنان و دختران جوياي کار در اين منطقه روز به روز بيشتر شود.

وي استفاده از هنرمندان پيشکسوت و ماهر خراشاد براي توسعه و آموزش رشته حوله بافي در ديگر نقاط استان را از جمله مزاياي پايلوت قرار گرفتن روستاي خراشاد در يک سال گذشته دانست و افزود: اين روستا قطب اصلي توليد منسوجات و سوغات محلي است و همکاري و فعاليت شرکت تعاوني روستايي زنان خراشاد بيشترين تاثير مثبت را در امور فوق ايفا کرده است.

منبع روزنامه خراسان مورخ سه‌شنبه ۱۳۸۹/۰۲/۲۸ شماره انتشار۱۷۵۵۲


تمام حقوق نوشته ها و تصاویر این تارنما، تحت لیسانس Creative Commons و متعلق به خراشاد میباشد لذا استفاده از تصاویر و نوشته های آن در نشریات, روزنامه ها، سایت ها و وبلاگها, تنها با ذکر منبع به همراه درج لینک خراشاد, بلامانع است.

Creative Commons License
Texts, Images, Audio and Video by KhorAshaD is licensed under a Creative Commons Attribution-Noncommercial-No Derivative Works 3.0 Unported License


KhorAshaD

  1. هنوز دیدگاهی داده نشده است.
  1. No trackbacks yet.

بیان دیدگاه